16 Mayıs 2013 Perşembe

Sade Poğaça


Yeni takibe aldığım bir blogda gördüğüm poğaçayı bugün hemen yaptım. Çok beğendim ve hemen sizlerle paylaşıyorum bu lezzetli poğaçayı görmeyen duymayan kalmasın :) Tarifi ben birazcık değiştirdim. Tarif de ki şeker miktarını azaltıp tuz miktarını artırdım. Tarife göre yapsaydım nasıl olurdu bilemiyorum ama poğaçalar da şeker tadını sevmiyorum tuzlu bence daha güzel.  Gemlik çok sıcak ve sıcağı fazla sevmediğimden şimdiden şikayet etmeye başladım :) yaz nasıl geçecek bilmiyorum :))

Dualarınız kabul Regaib Kandiliniz mübarek olsun..

Sade Poğaça

Malzemeler : 
3 Yumurta ( birinin sarısını üstü için ayır )
1 Su bardağı yoğurt
1 Su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tuz
2 yemek kaşığı kuru maya
2 yemek kaşığı un
1 çay bardağı ılık su
1 yemek kaşığı şeker
Aldığı kadar un

Yapılışı :
Önce maya hazırlanıyor. Hamuru yoğuracağınız kabın içinde 2 yemek kaşığı kuru mayayı, 1 yemek kaşığı şekeri ve 1 çay bardağı ılık suyu karıştırın daha sonra üzerine 2 yemek kaşığı un serpin ve mayalanmaya bırakın ( un serptiğiniz zaman üzerinde çatlaklar oluşuyor ve mayalandığını daha kolay anlıyorsunuz)
Maya hazır olduktan sonra mayanın üzerine yoğurt, yumurta, sıvı yağ ve tuzu ekleyin ve yavaş yavaş unu ekleyerek sert olmayacak bir hamur yoğurun ele yapışmasın yeter :) hamuru yoğurduktan sonra üzerini kapatın ve hamur iki katı olana kadar kabarmasını bekleyin.
Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp elinizle şekil verin ve yağlı kağıt serili yada yağlanmış tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susam serpin. Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirin. Bu tarifle 25 adet poğaça çıkıyor :)

Çok beğendim denemenizi tavsiye ederim :) bu arada sıcak havaların güzel bir tarafı var mayalı hamurlarda başarı oranı artıyor :)

4 yorum:

  1. Çok mutlu oldum bana bloguma güvenip tarifi yapmışsınız ve paylaşmışsınız çok da güzel kabarmış eşim de çok beğendi szinkide süper görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sayenizde güzel bir poğaça tarifim daha oldu :) paylaşımınızı ilk gördüğümde yapmayı kafaya koymuştum. Bizim evde de çok beğenildi :)
      Sevgiler..

      Sil
  2. Kandilin mübarek olsun canım. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sizinde kandiliniz mübarek dualarınız kabul olsun.
      Sevgiler..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...