30 Aralık 2013 Pazartesi

Okuduğum Kitaplar - 2013 Yılı -


Bu yıl sonunda okuduğum kitapların listesini yayınlamayı istiyordum :) toplamda 43 kitap okudum. Biraz utanıyorum :( Daha fazla okumayı isterdim ama olmadı. Küçük bir çocuğum var vaktimin çoğunu ona ayırıyorum gibi bir bahaneyle :)) işte 2013 yılında okuduğum kitaplar.
---------------------------------------------------------------------------------

1- Bir Çift Ayakkabı / Sunay Akın / 192 sayfa

2- Sır Perdesi / Luca Martinelli / 238 sayfa

3- Kırk Yılda Gelen / Emine Minay / 77 sayfa

4- İşte Hayat Böyledir / Ömer Sevinçgül /116 sayfa

5- Yazdan Kalan / Tansu Bele / 162 sayfa

6- Orman / Harlan Coben / 487 sayfa

7- 2. Şans / James Patterson / 360 sayfa

8- Asker Kaçağı ( Savaşa Karşı Bilim Kurgu Öyküleri ) / Philip K. Dick - Alfred Bester - William Tenn - Katherine Maclean - Stanislaw Lem - Eric Frank Russell - Mifit Özdeş / 178 sayfa

9- Kırmızı / Özlem Kumrular / 226 sayfa

10- Kral Fidyesi / James Grippando / 472 sayfa

11- Dokuzuncu Hariciye Koğuşu / Peyami Safa / 128 sayfa

12- Sis ve Gece / Ahmet Ümit / 251 sayfa

13- Baba Evi - Orhan Kemal / 104 sayfa

14- Ninatta'nın Bileziği / Ahmet Ümit / 112 sayfa

15- İki Şehrin Hikayesi / Charles Dickens / 540 sayfa

16- Hayatı Kucaklayan Yazılar / Erol Afşin / 174 sayfa

17- Saf Bir Yürek - Üç Öykü / Gustave Flaubert / 68 sayfa

18- Çok Gözyaşı Döküldü / Ruth Rendell - 307 sayfa

19- İnsan Ne ile Yaşar / Tolstoy / 110 sayfa 

20- Kürk Mantolu Madonna / Sabahattin Ali / 160 sayfa

21- Kardeşimin Hikayesi / Zülfü Livaneli / 324 sayfa

22- Peynirimi Kim Kaptı / Dr. Spencer Johnson / 84 sayfa

23- Serenad / Zülfü Livaneli / 481 sayfa

24- Doğunun Limanları / Amin Maalouf / 183 sayfa

25- Hüyükteki Nar Ağacı / Yaşar Kemal / 116 sayfa

26- 13. Basamak - Ruth Rendell / 300 sayfa

27- Masallar / Tolstoy / 95 sayfa

28- Alemdağ'da Var Bir Yılan / Sait Faik Abasıyanık / 95 sayfa

29- Ateşi Kıvılcımken Söndürmeli / Tolstoy / 109 sayfa

30- Yusuf ile Züleyha / Nazan Bekiroğlu / 224 sayfa

31- Kartal Pençesinde / Peyami Safa / 104 sayfa

32- Aylak Adam / Yusuf Atılgan / 155 sayfa

33- İnsana Ne Kadar Toprak Lazım / Tolstoy / 112 sayfa

34- Soğuk Kahve / Ahmet Batman / 224 sayfa

35- Bin Muhteşem Güneş / Khaled Hosseini / 492 sayfa

36- Akra'da Bulunan Elyazması / Paulo Coelho / 149 sayfa

37- İki Cami Arasında Aşk / Mürvet Sarıyıldız / 255 sayfa 

38- Öğratmenim Mori'yle Salı Buluşmaları / Mitch Albom /191sayfa  
39- Uçurtma Avcısı / Khaled Hosseini / 375 sayfa

40- Peygamber Efendimizle 40 Gün / Mustafa Erbaş / 110 sayfa

41- Peygamberler Tarihi / Yasin Şeref Asil / 112 sayfa

42- Bana Baktığın Gibi Bakma / Nurdan Beşergil / 339 sayfa

43- Ve Dağlar Yankılandı / Khaled Hosseini /410 sayfa


Toplam 9501 sayfa
---------------------------------------------------------------------------------

Okuduğum 3- 4 kitap dışında diğerleri çok iyiydi özellikle bazıları çok çok iyiydi :) 
Uçurtma Avcısın'dan sonra uzun süre Khaled Hosseini kitabı okumayı düşünmüyordum ama seneyi yine aynı yazara ait Ve Dağlar Yankılandı ile bitirdim. İnsanın içini acıtan konuları olsa da okumanızı tavsiye edebileceğim bir yazar. 

Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Kürk Mantolu Madonna, Serenad, Aylak Adam ve Öğretmenim Mori'yle Salı Buluşmaları ise okumanızı tavsiye ettiğim diğer kitaplar.

Okuduğum kitapların bir kısmını Kitap Okumak İstermisin? den talep ederek okudum. Konuyla ilgili paylaşımım için buraya bakabilirsiniz.


Okuduklarım arasında 'İki Cami Arasında Aşk' boş bir kitap gibi geldi. Zaten kitabın yarısı da boştu :)

Soğuk Kahve ise gerçekten büyük bir hayal kırıklığıydı. Kitaptan o kadar çok kişi bahsediyordu ki bende fazla incelemeden alıverdim. Ama tam bir zaman ve nakit kaybı. Kendimi çok fazla zorlayarak uzun aralar vererek de olsa bitirmeyi başardım. 

2014 yılında okuduğum kitapların listesini her ay yayınlamayı düşünüyorum. Son bir kaç aydır da zaten aylık okuma listesi tutuyorum. Daha önce yıllık listeler tutarak okuduklarımı kaydediyordum. Defter ve kalem düşkünüyüm :) Aldığım defterleri listeler ve notlar tutarak değerlendiriyorum :))



2014 yılında daha fazla kitap okumayı diliyorum :) Henüz hedefimi belirlemedim ama 43 den fazla olsun :))
Sevgiler...

2 yorum:

  1. hepsi birbirinden güzel , sayı da takılacak bir durum yok bence, oku yeter ki ,:)Bu arada ben de 82 liyim , senin de 82 li olduğunu okuyunca ayrı bir mutlu oldum:)Niyeyse?sevdiklerinle ve sağlıklı yıllara...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Kesinlikle sayı değil okumak özellikle de güzel kitaplar okumak önemli. 82 olman beni de mutlu etti :) Mutlu, sağlıklı ve bol okumalı yıllar dilerim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...