26 Eylül 2013 Perşembe

Konserve Menemen

Geçen hafta konserve menemen yaptım. Kışın menemen olarak tüketebileceğiniz gibi yemeklere de katılabilir. Özellikle makarnaya sos hazırlarken de çok sık kullanıyorum. Yapımı biraz yorucu ve uğraştırıcı olsa da kışın kullanımı büyük kolaylık :)


15 Kilo domates
1 kilo sivri biber

- Biberleri doğrayıp kaynatacağınız tencereye biberleri kavuracak kadar sıvı yağ koyup biberleri kavurun.
- Domatesleri rendeleyin ( robotta da çekilebilir ) biberlerin üzerine ekleyip suyunu çekene kadar ( 30 - 45 dakika kadar ) pişirin.
- Tuzunu ekleyip 2- 3 dakika kadar daha kaynattıktan sonra sıcak sıcak kavanozlara doldurun ve kapağını sıkıca kapatıp bir örtü üzerine ters çevirin.  Bütün şişeleri doldurduktan sonra şişelerin üzerini bir örtü ile örtüp soğuna kadar o şekilde bırakın. 
- Sızıntı yoksa sorunsuz olmuş demektir :) 
- Her zaman yeni kapak kullanın. 
- Bu ölçüyle 15 - 16 adet yarım kğ'lık kavanoz çıkıyor.


Bir kaç gün önce turşularımı da hazırladım. Renkleri değişti. Yavaş yavaş olma hazırlığı içindeler :) Fotoğraf da görünen tırtıklı kesici ile havuç ve yeşil domatesleri kestim görüntüsü daha bir güzel oldu. Bu bıçağı aldığımdan beri her şeyi onla keser oldum :))
Turşu tarifimi daha önce paylaşmıştım o yüzden tekrar yazmıyorum. Aynı şekilde yaptım. 

Turşu tarifine bakmak isterseniz buraya  
Diğer kış hazırlıkları için buraya
Bütün tariflerim için buraya  :)

9 yorum:

  1. Teşekkür ederim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ohh ohh nefis görünüyoo walla ellerinee sağlıık =)
    http://alfabenineharfii.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık, kışın afiyetle ve sağlıkla tüketin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah. Çok teşekkür ederim.
      Sevgiler..

      Sil
  4. süper görünüyor benim domates soslarım olmadı ben biraz gelişigüzel yaptım bu sene ilk acemiliğimden ötürü ikinci parti yaptıklarım oldu da onlarda çok fazla dayanmaz üç dört kavanoz kadarlar.belki seneye tam olarak öğrenebilirsem denerim.seninkiler süper görünüyor afiyetle yiyin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Ben de yapa yapa :) öğrendim.
      Sevgiler..

      Sil
  5. eline sağlık canm çok güzel görünüyorlar.afiyet olsun

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...